Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Пірієв Олександр Валерійович
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Програма: Музична сієста
17 серпня 2019, субота
Поширити у Facebook

Про найбільші майданчики, про викладання, про політику й музику говорили в ефірі Радіо Культура з народним артистом України, художнім керівником та головним диригентом академічного симфонічного оркестру Українського радіо Володимиром Шейко.

Ведучі:
Олександр Пірієв

- Академічний симфонічний оркестр Українського радіо - фактично єдиний або головний студійний оркестр, який записує в наш художній фонд. І головним його пріоритетом є створення високоякісних записів на майбутнє покоління. Що для вас означає ця робота?

1.

Що найскладніше для вас, питають? Диригувати. А коли питають: "А що найпростіше для вас?" Кажу: "Диригувати". Тобто це дійсно така утаємничена справа, тому що навколо неї багато чого складається. Після диригування маестро, який опікується своїм оркестром, його розвитком, його поступовим шляхом цього оркестру, бо шлях цей безкінечний, море музики - більше, ніж життя людини, він має вкладати багато інтелектуальних зусиль на подальше. І жити десь в подальшому - десь за рік, за два, за півтора, за півроку.

- Який найбільший зал був у ваших зарубіжних гастролях?

Найбільший зал із закритих залів - це був зал в місті Сарагоса. Аудиторія 6 тисяч людей. І ми там рази три виступали, кожен раз - аншлаг. Це з залів. Якщо говорити з майданчиків, то перший найбільший мій майданчик - це колізей у місті Нім, південь Франції. Там було 7,5 тисяч глядачів, яким ми грали "Реквієм" Верді. Тоді вперше Тарас Штонда виступав як соліст за кордоном, і Михайло Дідик, який поїхав з країни, на жаль, і хор Українського радіо, і симфонічний оркестр України.

З національних проектів: ми нещодавно, зовсім недавно це було, 7-го числа ми зробили величезний національний проект. Нарешті ми його запустили. Довго йшли до цього. Називається Симфонічний мейнстрім. Україна, тобто головна симфонічна течія. І там були представлені твори наших корифеїв: Лятошинського, Скорика, Станковича, Сильвестрова, Дичко, Колодуба, Щербакова, Гаврилець, Ланюка. Тобто головні постаті української культури були в одному проекті. Ми зробили, мені здається, красиве оформлення. І ми хочемо це поширювати для широкої публіки, бо це є шедеври.

- Одна справа, коли ти диригуєш Чайковського, Дворжика, Гершина, а інша справа, коли є живий контакт з нашими композиторами, що є вже класиками...

Ми щасливі, що ми можем зараз говорити, що ми живемо в одну епоху з цими метрами, які заклали підвалини і основу розвивають нашу симфонічну музику. Ми є свідками історії. Для нас це настільки важлива, колосальна школа, тому що тут передача від одних поколінь до інших, тут є поступ епохи, поступ часу. Ми щасливі, що це є, що ми можемо контактувати, розпитувати, вчитися і десь, в певному сенсі, співтворити нашу музику.

- Для Вас взагалі відчуття, коли граєте музику сучасну, наскільки воно видозмінюється з, наприклад, коли граєте музику Чайковичого?

Вся музика, вона на слуху, але щоразу грається по-іншому. Один і той же твір, може, трошки про інше: про особисте, яке відбувається сьогодні, або про суспільне, яке видозмінюється.

Сучасна музика має свою мову, але вона настільки має широкий спектр. Тобто так, трошки інший підхід, але підхід все рівно як до мови. Для мене підхід - ми граємо мову, людський голос, ми граємо людські стосунки, ми граємо історію, ми граємо погляди один на одного, ми граємо розмову.

Музика сучасна має колосально широкий спектр, колосально. Не можна її загнати в одні форматні умови.

- У вас є бажання викладати?

Так, я викладав з 1996-го по 2010-й рік в Консерваторії, а потім перестав викладати. А взагалі це дуже важливо, тому що коли накопичується якийсь досвід, ти є носієм якогось досвіду, цей досвід, якщо він є позитивний і є деякі результати, треба передавати далі. Це наша функція. Покоління від покоління. Тобто я би з задоволенням передав досвід далі. Тим більше є ресурсна база, є 17 років театру, сотні тисяч кілометрів за кордоном.

- Є якась мрія, яку б ви хотіли втілити в найближче 10-ліття?

Знаєте, мене колись питали: "Яка ваша мета? Я довго думав. Конкретна мрія, моя мета - шлях. От так скажемо, тому що море музики безмежне. Ми не можемо його охопити і поставити якусь крапку ми не можемо.

- Для вас музика і політика - це об'єднані речі? Музика має в бути в політиці? Чи це мають бути розрізнені речі?

Музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі. Культура і нація - це сто відсотків об'єднані речі. Тому що ми досліджуємо культурний шар, а не політичний і технологічний. От так скажемо. А політика - це якесь нашарування управлінське. А культура... Ми маємо тримати це.


Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Диригенти: Володимир Шейко
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Джерело: UA:Українське радіо



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
1.jpg