Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Ходакова Тамара Анатоліївна
Пірієв Олександр Валерійович
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці

Розмова про легендарну постать - оперну діву Євгенію Семенівну Мірошниченко.
7 червня 2019, п'ятниця


Про секрети її голосу і про те, як можна було потрапити в клас до оперної діви розповіла її учениця Тамара Ходакова в ефірі Радіо Культура в програмі Імператив.

Ведучій:
Олександр Пірієв




- Чи можна навчити так передавати голосом? Чи таки божий дар, якому треба зробити огранку, як то кажуть?

Мені здається, у випадку з Євгенією Семенівною, це таке унікальне поєднання. Це, звісно, божий дар. Такі люди народжуються раз на 100 років.
Унікальний дар, унікальний тембр, унікальний діапазон, унікальна доля, якапотім вилилася в її голос. Ну, і звісно, фантастичний, геніальний викладач, професор Марія Едуардівна Донець-Тессейр до якої Євгенія Семенівна мала щастя потрапити. Яка прийняла цю дитину, виростила, виховала, навчила і відправила в світ.

- Яким чином можна потрапити в клас до оперної діви?

Знову ж таки скажу, має бути поєднання. У вас може бути фантастичний голос, багатий, великий, красивий, великого діапазону, але якщо у вас немає характеру і в вас немає, що сказати людям - на жаль, нічого не вийде. Але, ви можете мати скромніший голос, не такий великий, може бути, цікавого тембру, але якщо щось буде в душі, в очах - все буде добре.

Я пишаюся тим, що вчилася в такого вчителя. І вона дійсно навчила багатьох.

Ми рахували: майже сто учнів виховала Євгенія Семенівна. І більша частину, мабуть, процентів 90 лишился в професії. Це дуже великий процент.

- Яка була людина Євгенія Семенівна, коли її ніхто не бачив?

Надзвичайно м'яка, тепла. Насправді, це була така маленька дівчинка.

Розкажу такий секрет. Коли приходила до неї додому, то часто її можна було побачити з двома хвостиками. Це було тепло, дуже якось по рідному, по сімейному, дуже близько.

- Євгенія Семенівна давала ж не тільки школу, вона давала розуміння правильності або, скажімо так, тої старої школи, яку не можна просто пояснити тільки словами? Вона все ж таки на уроках демонструвала, як це має бути інтонаційно голос?

Так, насправді вона до останнього дня все показувала голосом. Вона не навзяувала. Вона спочатку пояснювала, вона давала зробити щось дитині самій, якщо не виходило - вона тільки тоді показувала.

Повний ефір можна послухати за посиланням



Виконавці: Тамара Ходакова
Музикознавці: Олександр Пірієв
Концертна організація: Національна суспільна телерадіокомпанія України
Джерело: UA:Українське радіо



Додати: Share on Facebook




Інші:

«Життєві цінності кардинально змінюють вектор...»
Музичний продюсер Олександр Пірієв: Шоу-бізнес не може стати взірцем ідентичності держави
Наталія Петій-Потапчук: про життя Закарпатського народного хору та про те, чому його місія здійсненна
Екатерина Кухар и Александр Стоянов: Мы не можем прожить друг без друга
Мирослав Скорик: Уночі до нас прийшли: "На збори вам дві години". У вагон для худоби посадили і до Сибіру вивезли
Національна оперета України святкує 85-річний ювілей
"Я завжди досягала мети, яку ставила перед собою"
Скрипаль Роман Кім: "Сучасному музиканту не можна бути надто у "формах" та боятися зіграти неправильні ноти"
Кшиштоф ПЕНДЕРЕЦЬКИЙ: "Музика повинна бути живою..."
Володимир СИВОХІП: "Генетичний код нації не заженеш у смартфон"
АНАТОЛИЙ СОЛОВЬЯНЕНКО: ЗРИТЕЛЬ УЖЕ НЕ ВОСПРИНИМАЕТ ГЕРОЯ-ЛЮБОВНИКА, КОТОРЫЙ ВЕСИТ 100 КГ
Харьковское "Лебединое озеро" ошеломило бельгийскую публику
25 жовтня в усьому світі вперше відзначався Міжнародний день опери
Вікторія Московенко про проблему оренди Будинку актора, реставрацію, унікальний акустичний зал та різноманіття заходів
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
"Ми просто були ілюстраторами цього матеріалу": розпорядник хору Верьовки про виступ з "95 кварталом"
На написання "Як тебе не любити, Києве мій!" батькові дали добу - Тамара Шамо
Співачка Тетяна Асадчева втекла із суду до консерваторії. І вже 10 років "іде з піснею до людей"
Kyiv Opera Theatre: директор театру Петро Качанов розповів про ремонт, ребрендинг і новий сезон
Координаторка Офісу з розробки гуманітарної політики Галина Григоренко: музична сфера - закрита, відкривати її є нашим завданням
Диригент Ярослав Шемет: "На першій репетиції треба поводитися як на першому побаченні"
Василь ВОВКУН: "Дайте нам відчуття опери нового століття"
«Доки буду викладати у Канаді, мої студенти знатимуть, де Україна»
Головний диригент оркестру Українського радіо Володимир Шейко: музика і нація - це сто відсотків об'єднані речі
Валерія БАЛАХОВСЬКА: "Орган - частина мого життя"
Чем классическая музыка обязана женщинам? Объясняет музыковед Фиона Мэддокс
120-річчя Львівської опери: Василь Вовкун розповів про сюрприз для глядачів
Оксана Линів: "У рамках фестивалю LvivMozArt можна буде почути твори трьох Моцартів"
Директор музичної школи Лисенка: ми маємо виховати аристократа і тоді буде країна аристократів, а не жебраків
Василь Вовкун: "До мого приходу у Львівську оперу аншлаги були рідкісним явищем"
Про музику як найшвидший шлях до серця
"Найкращий співак світу" Андрій Кимач: Після Консерваторії я працював на заводі у Польщі
Ми не маємо права на помилку історії пристрасті та успіху від прими-балерини Шишпор
"Iндустрій академічної музики в Україні катма"
Майкл Гуттман: "Мою скрипку звати Карло"
Секрети оперного співу та те, якою була поза сценою Євгенії Мірошниченко: розповідь її учениці
Про подальшу долю навчальних закладів естетичного освіти в інтерв'ю ZN.UA.
Музика Дилецького у знаковому просторі
«Плануємо спеціальний вагнерівський блок за участі кількох європейських театрів»
"На скрипці можна зіграти не тільки класику". Скрипаль Антон Вараниця розповів про можливості інструмента
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
16.jpg