''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії
Пірієв Олександр Валерійович
Янко Юрій Володимирович
Скорик Мирослав Михайлович
''Крутять попсу, а люди все одно йдуть слухати Бетховена'', - директор Харківської філармонії
Відкриття нового органного залу Харківської філармонії
22 серпня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

150 млн грн витратили на реставрацію органної зали Харківської філармонії. Тут розмістили найбільший орган в Україні. Його створила німецька фірма Alexander Schuke. Інструмент важить 30 т, має висоту 10 м, складається з 5700 труб. В Україну його везли у трьох фурах, під озброєним супроводом. На придбання й перевезення інструмента витратили 1,2 млн євро.


Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

В реставрованому органному залі змінюється акустика залежно від жанру твору і складу виконавців. Його реконструкція тривала 10 років.

Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

"Дбав про кожну деталь. Навіть підлога зі справжнього дуба, а не якийсь ламінат, — розповідає директор і головний диригент філармонії Юрій Янко. — По телевізору крутять попсу, а люди все одно до нас приходять Бетховена послухати. Захисна реакція в людини спрацьовує: тягнеться до прекрасного. Розпочали реконструкцію за Авакова, коли той губернатором був. Часу вистачило б вдвічі менше. Але за кожної зміни влади процес затягується на рік-півтора. Щоб завершити інші роботи у філармонії, на ремонт великої та камерної зал, вестибюля, облаштування балетного класу треба ще понад 300 мільйонів гривень."

Спеціальними гостями відкриття органної зали Харківської філармонії стали композитор Мирослав Скорик та Олександр Пірієв - віолончеліст, ініціатор національного проекту "ТРИ "С": Скорик – Cильвестров – Станкович".

Органна зала Харківської філармонії. Фото: Юрий ТОЦКИЙ

"Відкриття вперше за роки незалежності концертної зали світового рівня – безпрецедентна подія в житті музичної України. Я впевнений, що ця ситуація зможе дати поштовх іншим містам в Україні, можновладцям, керівникам академічних концертних сцен не тільки відновлювати та реставрувати, а й будувати технічно досконалі зали. Нова органна зала в Харкові – це суттєвий поштовх до розширення гастрольної мапи, потужний стимул і велика надія для українських музикантів. За останні роки інтерес публіки саме до класичних концертів зріс і це однозначно нова, оптимістична тенденція гастрольного ринку. Тепер, маючи залу такого рівня в Україні, ми можемо розраховувати не лише на проведення міжнародного фестивалю органної музики, але й на запрошення гастролерів рівня Лондонського чи Мюнхенського симфонічних оркестрів. У такій технічно надсучасній залі з відповідною акустикою можуть звучати і Пласідо Домінго, і Андреа Бочеллі та інші зірки академічної музики класу А. Для мене, як музиканта та музичного продюсера, ця зала – привід для втілення спільно з Харківською філармонією надзвичайних планів найвищого ґатунку", - зауважив Олександр Пірієв.

Будівля Харківської філармонії - відома пам'ятка архітектури. Найстаріша концертна організація України та визначний культурний центр міста. Її побудували 1827 року як Комерційний клуб. Після двох перебудов - 1855 і 1890 років - тут розмістився оперний театр. Велику залу нинішньої філармонії будували як аналог залу палацу Тюїльрі в Парижі.

У залах філармонії з концертами виступали: Генрик Венявський, Пабло Сарасате, Маттіа Баттістіні, Тітта Руфо, Петро Чайковський, Сергій Рахманинов, Федір Шаляпін, Олександр Скрябін, Арам Хачатурян, Мстислав Ростропович, Дмитро Шостакович та багато інших видатних композиторів та музикантів. Тут 1896 року фотограф Альфред Федецький провів перший в Україні кіносеанс, звідси 1929 року вийшла в ефір перша українська радіостанція.


Автор: Ярослава Тимощук
Фото: Юрій Тоцький
Композитори:Мирослав Скорик
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв, Юрій Янко
Концертна організація: Харківська обласна філармонія
Джерело: Gazeta.ua



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine