Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
Інколи люди не розуміють класичну музику через невдале її виконання — Стелла Красовська
4 січня 2019, п'ятниця
Поширити у Facebook

Музичний видавець Стелла Красовська в ефірі Українського радіо в програмі "Сьогодні.Вдень" розповіла про ринок концертів класичної музики в Україні та те, як він змінюється з часом.

Ведучий: Роман Коляда

Що було найцікавішого у царині класики минулого року?

— Кожен сам для себе вирішує, що йому цікавіше. Я не можу тут домінувати і сказати народу: от ця подія була найцікавіша. Я можу сказати про свій особистий смак.

Я вважаю, що найцікавішими подіями в Україні були фестивалі, наприклад, одеський Два дні, дві ночі, або Одеса класік, який очолює Олексій Бетвінов. Чому фестивалі? Тому що там завжди пролунає нова музика, нові імена, будуть гості і це завжди потужний коктейль для слухацького вуха, для людей з високим смаком, які хочуть чогось такого, чого немає кожен день. Я вважаю кожен концерт подією, але саме на фестивалях присутні ось ці моменти.

Але фестивалям властиво грати якраз ту музику, яка вважається складною, а як же концерти типу Девіда Гаррета?

—Я казала про себе. Треба розуміти таку річ: всі ми, хто народжений “в совку” тобто в минулому столітті до утворення України, є такий момент, що ми будемо озиратися по сторонах. Це притаманно людям: запитати думку спеціаліста. Це корисно, але після цього треба все-таки мати свою думку. Своя думка народжується у вас, коли ви відходите на цілу низку цікавих потужних концертів. Хай їх буде, наприклад, десять. І після цього ви зрозумієте, що а) саксофон вам більше подобається, ніж скрипка тому що в нього оксамитовий тембр, а скрипка може рвати навпіл. Ви це відчуєте і будете відслідковувати концерти наших гостей номінантів Греммі, які періодично приїжджають в Київ і в різних клубах дають дуже цікаві унікальні концерти. Або ви побували на концерті Девіда Гаррета і розумієте, що тепер ви відкрили для себе скрипку і починаєте ходити на концерти різних скрипалів, які приїздять в Україну, або наших скрипалів, або ви побачили Мирославу Которович і підете на її концерт та зрозумієте, що скрипалі теж дуже різні. Тоді в вас буде власна думка і це прекрасно.

Класична музика в нас завжди вважалася дуже елітарною. Чи вдалося в 2018 році трохи розмити таке уявлення? У мене є відчуття, що щось змінилося, картина світу стала ширшою.



—Моє особисте враження таке саме, тому що розірвався простір. В нас зараз є інтернет на відміну від того часу, коли його не булою У нас зараз відкриті кордони і можна дуже недорого полетіти у будь-яку країну якщо це заздалегідь продумати і люди це роблять. Вони бувають на концертах, на фестивалях, а ті, хто не буває, читають у тих хто побував і викладає в фейсбук чудові записи з Іспанії, Італії, як на вулицях проходять фести, співають оперні співаки, як це все прекрасно. Тобто, зрозумійте, задумка класичної музики, як суті, коли писали Гайдн, Моцарт або Бетховен, вони б здригнулися і перевернулися в гробах, коли б побачили, що з них зробили таку ось висмоктану з пальця штучну ікону, на яку треба молитися. Вони писали музику, під яку проходили бали, люди танцювали, пили вино, насолоджувалися, вели тонкі розмови і раділи життю. Тобто не було такого, щоб стукнуті мішком і слухали високе мистецтво. Це примара. Мистецтво для того, щоб ним насолоджуватись.

Я хочу зазначити, що буваю і на поганих концертах, бо це частина моєї роботи. Хочу сказати, мені дуже сумно, що з залу виходять люди з виразом обличчя, що вони не розуміють класику, а насправді то був тупо поганий концерт. Не буду показувати пальцем, але це було не яскраво, не харизматично, а люди виходять і думають, що вони не зрозуміли класику.


Джерело: Українське радіо



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine