Олеся Борсук: «Сподіваюсь, що з часом органна музика стане популярнішою» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Олеся Борсук: «Сподіваюсь, що з часом органна музика стане популярнішою»
Олеся Борсук: «Сподіваюсь, що з часом органна музика стане популярнішою»
31 серпня 2016, середа
Поширити у Facebook

Минулого тижня в Івано-Франківську відбувся концерт органної музики композиторів епохи німецького Бароко.

Олеся Борсук

Чи жива органна музика в Україні, яка аудиторія навідується на концерти та про відомих композиторів поговорили із організатором концерту органної музики, студенткою Національної музичної академії України імені Петра Чайковського та учениці органного класу заслуженої артистки України Ольги Дмитренко – Олеся Борсук.

– Коли ви почали захоплюватися органною музикою?

– Органною музикою зацікавилась вперше у вісім років. Згодом, якось закинула цю справу, та все ж таки згадала про цей інструмент на четвертому курсі музичного училища, тоді і почала шукати шляхи для освоєння органу. Навчалась музиці в Івано-Франківську, як піаністка.

– Що надихає у творчості?

– Мені складно відповісти напевно.

Якщо брати до уваги академічну музику, то джерелом натхнення є сама музика, яку планую виконати, чи вже виконую. Для написання музики надихає природа, негативні та іноді позитивні емоції, а також – любов.

– З ким зараз працюєте?

– Я навчаюсь у чудового педагога, з нею і співпрацюю. Щодо інших музикантів, то зі скрипкою в академічному вимірі. Також були спроби приєднатись до одного з відомого у вузьких колах гурту, але ми таки не виступили разом. Ще співпрацюю з проектом московської художниці Юлі Литвиної – «dfski».

– Що для вас органна музика?

– Це коли одночасно і холодно і спекотно.

– У яких місцях в Україні ви бували на концерті органної музики. Як це було?

– Перший орган, котрий почула, знаходиться у Самборі. Згодом, вже були київські, одеські, франківські та бердянські концерти. Я доволі прискіпливий слухач, мене важко здивувати. З органістів вразила лише мій педагог, з якою я займалась близько двох років, але на концерті почула її лише цього місяця. Після чого я не відходжу від неї ні на крок. Слухала декількох італійців, брала участь у майстер-класах, але абсолютно нічого не відчула. Мрію послухати Тона Копмана і Масаакі Судзукі.

– Що для вас цей інструмент у емоційному плані?

– Кожен новий орган – паніка. Потрібно звернути увагу на його диспозицію, акустику залу, все переробити заново. А якщо звикнути, то гра на ньому – і медитація, і продуктивне силове заняття в спортзалі. Емоцій інструмент, на мою думку, потребує не багато. Більше потрібно звернути увагу на контроль за власним тілом та активізувати майже всі органи чуття.

– Хто надихає із композиторів?

– Їх досить багато: Орландо ді Лассо, Клаудіо Монтеверді, Жан-Філіп Рамо, Георг Фрідріх Гендель, Модест Мусоргський, Олександр Бородін, Ігор Стравінський, Моріс Равель, Дмитро Шостакович і Джон Кейдж.

– Як гадаєте, яке ставлення до органної музики в Україні у пересічного громадянина?

– Найпростіше сказати, що ніяке. У людей зовсім інші проблеми, органна музика для них, у кращому випадку, просто байдужа.

Проте, всі знають бахівську «Токката і фуга ре мінор», заради якої можуть прийти на концерт.

До того ж, приваблює незвичність і масштаб інструменту. Сподіваюсь, що органна музика з часом стане більш популярною, адже мода завжди повертається та відчувається духовна потреба в органі.

– На якій музиці виховані ви?

– Хотілося б сказати, що на прекрасній бароковій музиці з хорошим виконанням, але не можу. У мене велика різниця у віці зі старшою сестрою, тому саме вона впливала на мій музичний смак у дитинстві. Я виросла на класичному році, українській музиці 90-х, вона і досі найкраще, що траплялось з українською музикою. Академічну музику, а тим паче старовинну, я не сприймала аж до музичного училища.

– Які асоціації з Івано-Франківськом?

– Після цього літа Франківськ асоціюється з найкрасивішими муралами і запізнілим прогресом.

– Що побажаєте українцям та франківцям?

– Українцям побажаю любити свою землю і допомагати їй, а франківцям – продовжувати рухатись у цьому ж напрямку, який можна назвати Феноменом 2.0.


Автор: Сніжана Саманчук
Джерело: Вежа



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine