Пісенний... Едем | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Пісенний... Едем
Гриньків Роман Дмитрович
Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Пісенний... Едем
8 грудня 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

Виступи іранських виконавців на екзотичних інструментах поєднувалися з потужністю симфонічного звучання Ансамблю класичної музики ім. Б. Лятошинського під орудою Богдана Пліша. Проекти такого роду — наочна ілюстрація спільності самих, здавалося б, далеких культур.

А тому — найкраще щеплення від ксенофобії. Навіть не віриться, наскільки близькими є дивовижний канун і знайома бандура і що так легко та природно поєднується кейчак з сопілкою! Коли на рівні народного мистецтва стільки спільного, і можна взаємодіяти знайомими з дитинства мелодіями, розуміючи один одного без слів, культурна дипломатія діє набагато ефективніше політичної.


Ще одна складова концерту, що руйнує звичні стереотипи про жінок Сходу, — це те, що всі три іранські інструменти презентували дівчата. Ці три солістки, що гастролюють із концертами країнами Азії та Європи, помножили свою красу на талант і успішність. У Києві прозвучали оригінальні твори Бегзада Абді, в яких поєднана класична вишуканість із фольклорною невимушеністю.

Відомий виконавець на перському кануні Седа Содейфі нагадувала вправну... ткалю за роботою. Мереживне плетіння в танці «Шуржбар», гіпнотичне закільцювання п’єси «У клітці», віртуозне виконання опусу «Політ». Останній за контурами дуже нагадував «Теплий вітер» для вібрафона та струнного оркестру київської композиторки Вікторії Польової, і ця яскрава паралель надавала українського контексту іранській партитурі.

На кейчаці грала титулована солістка Шима Шахмохаммаді, яка випустила десять альбомів з музикою для цього інструмента. Шима — абсолютно іншого типу виконавиця, заглиблена в себе, камерна і меланхолійна. Кейчак у її руках звучав як старовинний прообраз віолончелі, що відгукується хрипким відлунням забутих епох. Особливо зворушував трагедійний «Набат», якому її виконавське амплуа пасувало щонайкраще.

Третьою була популяризатор творів для тару Хіла Фейзпур, надзвичайно активна та грайлива. «Чахар-гах» звучав як концентрація народних орнаментів та її виконавської майстерності.

Окрім українського оркестру, в концерт влилися і два наших знаменитих солісти на народних інструментах. Це бандурист Роман Гриньків і мультиінструменталіст Олесь Журавчак. Відомі авторські композиції Журавчака — «Схід» і «Коломийка» — стали чудовою кульмінацією вечора. Ці твори чудово збудовані, драйвові та є справжніми шлягерами.

Переплетення тембрів етнічних іранських і українських інструментів, багатоголоса сила симфонічного оркестру та чудова музика Бегдада Абді й Олеся Журавчака перетворили кам’яні стіни храму на пісенний сад. А його відвідувачі відчули себе немовби в біблейському Едемі, де ще немає розділення мов і так просто любити і розуміти одне одного.


Автор: Любов МОРОЗОВА
Колективи: Ансамбль класичної музики ім. Б. Лятошинського
Виконавці: Роман Гриньків
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України
Джерело: Газета "День"



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
1.jpg