|  | Веселе хуліганство, але з тонким смаком Київська опера розпочала свій 43-й сезон з прем’єри “комедійної історії в стилі комікс” - “Весілля Фігаро” Вольфганга Амадея Моцарта
 11 вересня 2024, середа
 Поширити у Facebook
 
 У цій постановці режисер Віталій Пальчиков “розійшовся”: не робив кардинальних “купюр” у музичному матеріалі (опера йде  понад дві з половиною години), вся його творча команда працювала дуже динамічно, а ще він поекспериментував...
 
 Наприклад, довіривши партію Керубіно виконати не мецо-сопрано (як відбувається зазвичай), а харизматичній Наталії Чепченко, сопрано (глядачі запам’ятали цю артистку феєричним виконанням головної ролі у мюзиклі “Піноккія” де вона поєднувала естрадний та академічний спів). Нині Наталія навіть кульбіти на сцені робила: стоячи на голові бездоганно виконувала вокалізи,  навіть не захекуючись!
 
 Для Олександра Киреєва образ Фігаро добре знаний та улюблений (у Національній опері він виконує цього персонажа у виставі “Севільський цирульник”) і там, і тут співає й грає віртуозно.
 
 В партії Сюзанни дуже переконливою постала  молода солістка Ганна Шевченко. Для багатьох стала відкриттям лірична арія Марцеліни у виконанні Дарії Назимчук, яку рідко можна почути, бо постановники часто  скорочуючи дійство, вирізаючи, на їхню думку,  “зайве”... Ця партія стала однією з “родзинок” вистави.
 
 Як завжди - супер переконливим був на сцені Андрій Гонюков та  всі солісти - молодці!
 Треба зазначити, що опера “Весілля Фігаро” - хіт, який прикрашав афішу Київської опери у різні роки. Можна пригадати еротичний триллер італійською мовою у версії режисерки Оксани Тараненко, якою театр відкривав свій 38-й сезон, потім оргінальну концертну версію, презентовану у 2020 році диригентом Сергієм Голубничим і режисером Віталієм Пальчиковим в українському перекладі Максима Стріхи. Нині глядачам представили вже масштабну “комедійну історію в стилі комікс на дві дії”. Ця прем’єра розриває шаблони. Вистава - весела, екстравагантна, динамічна, має оригінальну сценографію Пилипа Нірода, яскраві костюми та грим у стилі comedia del arte  авторства Дмитра Куряти, а все складене разом точно дивує публіку...
 
 Своїми враженнями від прем’єри поділилася у facebook Ліана КОСОВИЧ, концертмейстерка з вокалу Національної опери України:
 
 "Отже.....Друзі, особливо моє +- покоління, пам'ятаєте, як в наше звичне уявлення про Моцарта увірвався (40 років тому, mammadaragaja) фільм Формана"Amadeus". Пам'ятаєте, як ми всі хором питали: а що, так можна?
 
 Чомусь весь вечір пригадувався Amadeus...
 
 Відвідали з сином та подругою виставу "Весілля Фігаро" в Київській опері у постановці Віталія Пальчикова, диригент-постановник Алла Кульбаба. Не хочу ”спойлерити”, бо всіма руками-ногами recommend, наполегливо закликаю - йдіть, подивіться, послухайте, складіть власну думку...
 
 Але все ж... Моцарт - це весело! Це коли ти чекаєш якогось звичного штампа в певному місці, а його нема (а що, так можна?), це коли сучасно, це коли коміксова стилістика прекрасно уживається з музикою, якій 240 років, це коли красиві костюми (теж не на всі смаки, але на мій - так, однозначно).
 
 Це коли дуже багато чого вирішено за допомогою пластики (чесно, я просто в ”шоці”, як співаки рухаються на сцені, які вони пластичні!).
 
 Єдине, що я не мала сили втримати в собі й що справило хіба не сильніше враження на мене (бо я підсвідомо завжди цього хотіла, не розуміла, чому в цій опері не так) - це образ Графині, яка нарешті постає розбещеною стервою, хитрою жіночкою, якій ніщо людське не чуже... А якою вона ще може бути, пригадайте Розіну в "Il barbiere...". Як так сталося, що у Моцарта вона всю оперу скаржиться, плаче, рюмсає і всіляка жертва...Ніколи не розуміла, чому так?
 
 Віталій Пальчиков "не дрогнувшей рукой" поприбирав з вистави всі "плаксиві" номери - і voila: Розіна. Повернення...
 
 Вистава дещо хуліганська, але з тонким смаком... Багато відвертого, багато смішного, є деякі наші реалії (коли Керубіно відправляють в армію.....ну, ви зрозуміли (на медкомісію), ми голосно сміялись Why not?
 
 Що ще підкорює? Та віддача, з якою працюють артисти на сцені, невимушеність, елегантність (зрозуміло, що хтось більше, хтось менше, але загальне враження моє - саме таке).
 
 Якщо я скажу про шалений темперамент, ентузіазм і енергію (+ основне - робити Моцарта) Алли Кульбаби, я цим когось здивую? Отож....
 
 Я, як завжди, принципово не пишу нічого про виконавців....це мої колеги, так чи інакше, тим більше, що скільки людей - стільки й буде думок (хоча кілька "фаворитів" в виставі у мене було).
 
 Тож ще раз закликаю публіку відвідати цю непересічну виставу, вона того варта, гарний вечір (настрій) майже гарантований!
 
 P.S. Хоча на істину в останній інстанції аж ніяк не претендую...
 ***
 
 “Весілля Фігаро”, комедійна історія в стилі комікс на 2 дії
 
 Композитор: Вольфганг Амадей Моцарт
 Лібрето: Лоренцо да Понте за п’єсою П’єра де Бомарше
 Переклад українською мовою: Максим Стріха
 
 ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД:
 Диригент-постановник –  Алла Кульбаба
 Диригент – Сергій Голубничий
 Режисер-постановник – Віталій Пальчиков
 Сценографія – Пилип Нірод
 Художник костюмів – Дмитро Курята
 Хормейстер-постановник – Анжела Масленнікова
 Хореографія – Дарія Возняковська
 Художник-постановник світла – Андрій Севастьянов
 Режисер – Анна Янчук
 Концертмейстери – Діана Верле, Марія Поляшова, Любов Орлова
 Художник світла – Тетяна Музиченко
 Звукорежисери – Ігор Кисельов, Віталій Козак
 Режисери, які ведуть виставу – Патімат Мірзаєва, Алла Пригара, Олександра Зворигіна
 
 ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ:
 Фігаро –  Олександр Киреєв
 Сюзанна – Ганна Шевченко
 Граф  – Артем Куріний
 Графиня – Катерина Ясенчук
 Бартоло – Андрій Гонюков, Владислав Фоміних
 Марцеліна – Дарія Назимчук, Вікторія Осадчук
 Базиліо – Данило Коток
 Керубіно – Наталія Чепченко, Марія Антоневська
 Барбаріна – Яна Ілларіонова, Ангеліна Вовченко
 Антоніо – Олексій Піголенко, Михайло Нагорний
 Дон Курціо – Олександр Монастирський, Ярослав  Комарницький
 Місцевий люд - артисти хору; статуї - артистки балету
 
 Директор-художній кервник Київської опери Петро Качанов
 
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 Фото з сайту Київської опери
 
 
 
 Автор: Тетяна Поліщук
 Виконавці: Андрій Гонюков, Олександр Киреєв
 Диригенти: Сергій Голубничий
 Діячі  мистецтв: Тетяна Поліщук
 Концертна організація: Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей і юнацтва
 Концертний зал: Глядачевий зал Київського муніципального академічного театру опери та балету для дітей і юнацтва
 
 
 
 |