Інтерв'ю з піаністом Вадимом Холоденко | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Інтерв'ю з піаністом Вадимом Холоденко
Холоденко Вадим
Інтерв'ю з піаністом Вадимом Холоденко
Полюбили піаніста
30 червня 2013, неділя
Поширити у Facebook

26-річний киянин Вадим Холоденко здобув тріумфальну перемогу на XIVміжнародному конкурсі піаністів ім. Вана Кліберна. Українець отримав призи за найкраще виконання камерної музики і за найкраще виконання нового твору. Переможцеві конкурсу вручається грошовий приз на суму 50 тис. дол., а також концертний ангажемент на три сезони у США. 

26-річний киянин Вадим Холоденко здобув тріумфальну перемогу на XIVміжнародному конкурсі піаністів ім. Вана Кліберна

Конкурс Кліберна — авторитетне міжнародне змагання — заснований 1962 р. у Форт-Уерті (США) громадськістю міста на відзначення сенсаційної перемоги Вана Кліберна на Першому Міжнародному конкурсі ім. Чайковського в Москві (1958).

Нинішній конкурс уперше пройшов без свого засновника, що помер півроку тому від тяжкої хвороби...

На одному з англомовних форумів сподобався відгук про нашого молодого музиканта: "This guy is better than Elton John!" ("Цей хлопець кращий за Елтона Джона!") У наш час засилля попси ця несподівана гаряча похвала свідчить багато про що. Інший відгук — "Прекрасний переможець, який пише каденції для Моцартівського концерту в літаку (дорогою у Форт-Уерт), готовий скасувати участь у конкурсі заради джему з Radiohead, живий: починає виступ на конкурсі з американської п'єси — і у відповідь отримує мовчання публіки. І — на продовження цього мовчання — шалені овації, сильніші з кожним туром. Кліберн радіє на небесах".

Тим часом деякі вітчизняні шанувальники піаніста з певною часткою гіркої неоднозначності відгукуються в Інтернеті про його тріумф: "На сьогодні з Україною Холоденка пов'язують тільки мама і бабуся, які живуть тут. А дружина й дитина, як і він сам, уже давно москвичі... Батьківщина, яка відштовхнула геніального музиканта, не має права приписувати собі його перемоги". 

В ексклюзивному інтерв'ю DT.UA Вадим Холоденко розповів про найближчі творчі перспективи.

— Яку роль у вашому житті відіграла початкова освіта? Кого вважаєте головним учителем у своєму житті?

— Моя мама вчинила дуже далекоглядно, віддавши мене в семилітку до педагога Галини Бурчак, у якої сама навчалася. Галина Федорівна порадила нам перейти в КССМШ (десятилітку) ім. Лисенка, де я навчався спочатку у Наталії Гриднєвої, а потім — у Бориса Федорова. Вступивши в консерваторію у Києві і провчившись півроку, отримав запрошення від професора Московської консерваторії, народної артистки РРФСР Віри Горностаєвої навчатися в її класі. 

Перед конкурсом закінчив аспірантуру в Москві, провчившись у Віри Василівни трохи більше восьми років. Я вдячний усім своїм педагогам, але моє справжнє професійне зростання відбулося в класі Горностаєвої. 

— Хто допомагав вам готуватися до конкурсу ім. Вана Кліберна? 

— Насамперед, професор Віра Горностаєва та її асистент Сергій Главатських. Допомагала також професор МДК Ксенія Кнорре (донька В. Горностаєвої. — О.К.). 

— Вадиме, який тур американського конкурсу виявився для вас найскладнішим?

— Це, безумовно, тур із циклом етюдів Ліста. Ідея мені подобається тим, що саме в циклі ці етюди звучать особливо. Намагався показати, що за всіма технічними складнощами криється прекрасна музика.

— Як останніми роками відбувалося ваше концертне життя? 

— Уже вісім років живу в Росії. Сьогодні виступаю з концертами в багатьох країнах Європи, Азії та Америки.

— А що дає досвід участі в таких складних музичних змаганнях?

— Насамперед — це висококласний професійний менеджмент. Це доступ у найкращі концертні зали. І, нарешті, виступи з оркестрами по всьому світу. Такий шанс життя може подарувати тільки раз. 

— Цікаво, які пропозиції вже надійшли й очікуються ще за результатами цього конкурсу?

— У серпні має відбутися дебют з Філадельфійським оркестром. Будуть виступи на найбільших фестивалях в Америці. Надійшли пропозиції на відкриття концертного сезону в багатьох російських містах і пропозиції великих європейських фестивалів на наступний сезон.

— А концерти в Україні входять до ваших планів? 

— У листопаді і квітні маю грати на фестивалі в Дніпропетровську. Сподіваюся обов'язково виступати на батьківщині в майбутньому. 

— Педагогікою не плануєте займатися?

— Так, дуже хотів би продовжувати цей напрям. Наразі асистую Вірі Василівні Горностаєвій. Я радий, що в мене є можливість працювати з талановитими студентами.


Автор: :Ольга Кизлова
Виконавці: Вадим Холоденко
Навчальний заклад: Київська середня спеціалізована музична школа-інтернат ім. М.В. Лисенка
Джерело: Газета "Дзеркало тижня"



Інші:

Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
744.jpg