Через помилку суфлера хотіли вигнати з опери | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Через помилку  суфлера хотіли вигнати з опери
Через помилку суфлера хотіли вигнати з опери
Диригент Львівської опери Мирон Юсипович під час навчання в консерваторії 4 роки працював суфлером
12 березня 2012, понеділок
Поширити у Facebook

Диригент Мирон Юсипович. Фото з сайту Gazeta.ua"У нашому театрі вже повелося років 50, що посада суфлера — трамплін для майбутніх диригентів. Бо це гарна школа. Добрий диригент має пройти свою суфлерську мушлю. Робота суфлера в театрі — це не просто сидіти й підказувати.

Суфлер повинен давати слово під момент вступу, причому в момент, коли співак ще не співає. Бо, коли співає, за законами фізіології, людина погано чує інших, лише себе. Треба давати репліку, щоб від неї, як від трампліна, співак відштовхнувся і вступив.

Ні заскоро, ні запізно. Слово суфлера — це як ауфтакт диригента. Крім того, будучи суфлером, вчишся бути морально витривалим. Бо суфлер — зазвичай, молодий хлопець-студент, який завжди стає крайнім", - розповідає Мирон Юсипович.

Він згадує, що під час своєї першої вистави суфлював так голосно, що його почуло партійне начальство в залі.

"Вперше я суфлером поїхав на гастролі в Ворошиловград, нинішній Луганськ. Іде вердівська опера "Ернані". Проблема в чому: буває, коли початки куплетів подібні, артист часом може перескочити на автоматі на останній. Було так і тут. Перший куплет починався з "Карле Великий, я присягаюсь...", а другий - "Я присягаюсь, Карле Великий...".

Не дай Боже, якщо соліст почне співати відразу другий. Тоді він автоматично співає кінцівку, йде на коду. Кілька сторінок партитури пропускаються. Це момент був дуже небезпечний. В такому місці я мав вчасно підказати: "Ка-а-арле Великий!". Але наш соліст недочував. Мене тоді тільки на роботу прийняли, і я дуже хвилювався. Соліст просив мене підказувати якомога голосніше.

Тож я так добре крикнув "Карле Великий", що мене почули на задніх рядах. А вистава була презентаційна перед партійними чиновниками. Соліст задоволено кивнув, і співає собі далі. Раптом чую: шум, хтось кричить "Де він? Де цей хлопець? Хай заяву пише!", - директор. Соліст після вистави закутав мене в завісу, каже "Стій тут". Того дня директор мене не знайшов, а наступного вже охолов. Гучність голосу суфлера має бути середня між шепотінням і тембровим голосом", - ділиться диригент.

Мирон Юсипович зізнається. що у суфлерській мушлі відчував себе пілотом-диспетчером на літаку.

"Якщо стається екстрим на сцені, то хороший суфлер може врятувати всю виставу. Якось ми давали виїздну виставу. Напевно, якийсь сотий раз іде оперета Легара "Весела вдова". У мене щоразу з собою клавір — партитура з усіма партіями й словами. А це забув з собою той клавір узяти. Але знав цю оперету напам'ять. Нікому не сказав, що працюю без партитури.

От оперета йде, я все спокійно підказую, актори все прекрасно знають. Аж в антракті один із солістів підходить і просить показати клавір, щоб подивитися і щось там нагадати собі. Кажу йому: "Знаєш, немає сьогодні клавіру. Я його не взяв". "А як же підказуєш?" - "Так, по пам'яті". Він пішов і сказав у гримувальній співакам, що суфлер нині без клавіру.

І в другій дії стається метаморфоза: раптом всі починають помилятися. Як психоз пішов. Люди співали ту виставу десятки разів, воно вже все накатане. А тут починається дія: у всіх круглі очі. Хтось один помилився — а за ним ланцюгова реакція. Я ледве з того вилазив: і співав, і кричав у тій мушлі", - згадує він.


Автор: Валерія Радзієвська
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Gazeta.ua



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110816_4000.jpg