Від сакрального до музики сьогодення | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Від сакрального до музики сьогодення
Національна заслужена академічна капела України
Савчук Євген
Сильвестров Валентин Васильович
Станкович Євген Федорович
Від сакрального до музики сьогодення
Національна капела «Думка» з аншлагом виступила у Варшавській філармонії
4 листопада 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

Безкоштовних вхідних квитків на концерт, присвячений 25-й річниці незалежності України, у Варшавській філармонії за кілька днів до події вже не було! Зібралися передовсім українці й усі ті, хто так чи інакше дотичний до збереження ідентичності української меншини в Польщі.

Почесна місія виступу на святі випала Національній хоровій капелі України «Думка» під орудою Євгена Савчука. Втім, попри амбітні уявлення українців, що їхнє мистецтво знане за кордоном, не «Думка» зібрала аншлаг — виявилося, що дехто з присутніх цей знаменитий хор відкрив для себе вперше.

Програма концерту складалася з двох відділень, які «поділили» між собою польський і український диригенти — у першому диригував Роман Ревакович, у другому — Євген Савчук. Участь пана Реваковича невипадкова. Саме він напередодні української незалежності відбув історичне турне Україною з очолюваним ним чоловічим хором «Журавлі» — той випадок, коли українці з Польщі пропагували націоналістичні настрої у тоді ще радянській Україні, й це дало колосальний патріотичний ефект. Поза тим, без згадки про цілеспрямовану багаторічну діяльність маестро Реваковича було б неможливо говорити про музичний польсько-український діалог.

У першій частині вечора слухачам представили сакральну музику від ХVІІІ ст.. до сучасності. Крім творів українських композиторів (Дмитра Бортнянського, Артемія Веделя, Михайла Вербицького, Кирила Стеценка і нашого сучасника Валентина Сильвестрова) прозвучало також два твори польських класиків: «Іже херувими» Кшиштофа Пендерецького і «Будь здорова, Маріє» Генрика Міколая Ґурецького. Роман Ревакович продумав драматургію — твори чергувалися за принципом контрасту, а в основі була ідея кола: перше відділення починала і завершувала естетика класицизму.

Друге відділення базувалося дещо на інших засадах. Головним було показати українську «душу», а також продемонструвати технічний потенціал хору. Одне й друге вдалося, оскільки на початку і в кінці прозвучали обробки народних пісень, а центром стали три твори Володимира Зубицького — сучасного українського композитора і баяніста, який, схоже, й у музиці для хору використовує ті ж прийоми «баянного трюкацтва».

Чи не найбільше уваги привернула солістка Оксана Нікітюк (сопрано). Не лише тому, що єдина з усіх хористів майже всю двогодинну концертну програму проспівала напам’ять. Її унікальний за тембром і красою голос (соло в піснях «Глибокий колодязю» з фольк-опери Євгена Станковича «Цвіт папороті» та «Гори мої» в обробці Володимира Зубицького) — із тих, що запам’ятовується надовго.

На завершення прозвучав неофіційний український гімн «Реве та стогне Дніпр широкий», який зал слухав стоячи. А на біс капела «Думка» несподівано заколядувала — польською мовою. Що ж, українська непередбачуваність — наше друге «я».


Автор: Олеся Найдюк
Колективи: Національна заслужена академічна капела України "Думка"
Диригенти: Євген Савчук
Композитори:Валентин Сильвестров, Євген Станкович
Джерело: Газета «День»



Інші:

На сцені Харків Опери знову ожила чарівна містерія — балет-притча «Драконячі пісні»
«Музика при свічках»
Одна з найяскравіших зірок фортепіано світу на сцені чернігівської філармонії з новою концертною програмою
У театрі імені Марії Заньковецької відбулась прем’єра мюзиклу «Кулі над Бродвеєм»
«Кантата часів війни» – браво!
«Від Вівальді до П’яццолли»
Балет «Норовлива донька» - новинка в афіші Національної опери України
Одеса приймала міжнародний конкурс що об'єднав учасників з 6 країн
Гала-концерт до ювілею «Схід Опера»
«Вогні Бродвею»
"Музика душі" - відбувся творчий вечір миколаївської композиторки Еліни Образцової
ВЕЧІР, який ТОРКНУВСЯ ДУШІ…
Закриття фестивалю "Віртуози" присвячене людині-герою
Новий голос Чернівців: перший органний академічний концерт молодих музикантів
Хор ім. Бортнянського: "VoxPopuliMei"
Французький шарм "Київських солістів"
Сміливе сценічне переосмислення “Золотого обруча” Б. Лятошинського
«Кармен» у «Схід Опера»
Зразок експериментального барокового мистецтва
Важлива віха
Тарас Шевченко – суперстар! Як прем’єра опери-кабаре "ТГШ. Подорож у часі" Харківської опери змінює уявлення  про поета
У Калуші відбудеться благодійний концерт камерного оркестру "Cantabile", де збиратимуть кошти на ЗСУ
У Полтавській філармонії відбувся концерт "Полтава збирає друзів" за участі військових музикантів
Сучасне українське балетне мистецтво захоплює!
«Від класики до модерну»
У Loft Stage «Схід Опера» відбувся «Гала Балет»
Концерт, в якому поєдналися класика та сучасність
В обласній філармонії зазвучав останній травневий акорд
Музика у виконанні камерного оркестру "ARS NOVA" звучала в стінах кірхи
У Львові відбувся ювілейний XX Фестиваль хорового мистецтва
Останній травневий акорд: у Кропивницькому завершився 80-й концертний сезон
Знаковий концерт-запис і дебют диригентки Наталії Пономарчук
«Кращі мюзикли»
У Києві до Дня Європи виконали гімн ЄС
У Токійському музеї мистецтва відбувся концерт української музики
У Королівській опері Швеції відбувся концерт, присвячений українським співакам Менцинському та Крушельницькій
У Харкові відбувся вечір музики Валентина Сильвестрова «Коди відродження: тиша»
Європейський тур Одеської опери у Нідерландах назвали «потужною культурною заявою»
Світова прем’єра документального фільму «Куба&Аляска» про життя українських парамедикинь
Рівненський музичний фаховий коледж концертом відзначив 70-річчя
      © 2008-2025 Music-review Ukraine