Звучати в часі чи канути в Лету | Music-Review Ukraine
Головна
Стаття
Звучати в часі чи канути в Лету
Кофман Роман Ісаакович
Звучати в часі чи канути в Лету
Про досвід відкритих репетицій
19 вересня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

Початок нового філармонічного сезону — завжди подія для шанувальників музики. А нинішній сезон має яскраве ювілейне забарвлення — це рік видатного музиканта сучасності, нашого земляка, Романа Кофмана, який відзначає свій 80-річний ювілей. І тут не має значення точна календарна дата, просто завдяки цій події вдячний глядач отримує можливість насолоджуватися плодами праць ювіляра цілий рік.

Кращі зали світу вважали за честь і щасливий привілей бачити за диригентським пультом Романа Кофмана, слухати його неперевершені трактування класики і кращі зразки сучасної музики. У різні роки Майстер очолював симфонічні оркестри Сеула, Польщі, Німеччини. Працюючи в Бонні, одночасно керував і оперним театром. Але навіть думки не було залишитися в благополучній Європі, завжди повертався додому, до Києва. І щедро дарував співвітчизникам неперевершені програми і креативні проекти, які, повірте, могли відбутися лише завдяки високому його авторитету на Олімпі світової музичної культури.

Закінчивши за власним бажанням роботу в Бонні, — не підписавши подовження контракту, щоб повернутися до України, маестро отримав від вдячних німців п’ять шикарних томів, присвячених його творчим досягненням у цій країні. Ще б пак! Адже у творчій скарбничці, що поповнила світовий золотий фонд музики, записи всіх симфоній Бетховена, Шостаковича, Ліста і найпрестижніші музичні премії за це. Для порівняння — після повернення, в Києві, в один із сезонів прозвучали всі симфонії Бетховена, в наступний — Моцарта. Виконання — найвище за всі похвали! Кількість записів — нуль. Безпрецедентний проект — «Висока музика з Романом Кофманом», у якому, проігнорувавши гастрольний графік, узяли участь кращі музиканти світу (Гідон Кремер, Ліана Ісакадзе та багато інших), відбувся єдиний раз. І був благополучно похований місцевими функціонерами від культури різних рангів.

Всупереч усьому Роман Ісакович продовжує працювати. Інакше не вміє — керує Симфонічним оркестром Національної філармонії, пише книжки, навчає студентів. Напередодні відкриття сезону Національна філармонія, Роман Кофман і режисер-дебютант Вікторія Бібік зробили київським глядачам розкішний подарунок: відкриту репетицію симфонічного оркестру філармонії під управлінням Романа Кофмана і презентацію документального фільму «Роман Кофман. Посвята». Автором, режисером, спонсором, продюсером і монтажером якого стала в єдиній особі Вікторія Бібік.

Немає жодного бажання розбирати досягнення і прорахунки цієї роботи з точки зору сучасної документалістики, достатньо сказати, що це єдиний фільм про харизматичну особистість диригента, музиканта, письменника і просто мудреця та його соратників по творчості — Гію Канчелі, Валентину Сильвестрову, Гідона Кремера й інших.

Дочка композитора Валентина Бібіка, музику якого, всупереч культурним ідеологам того часу, разом із музикою Арво Пярта, Альфреда Шнітке й інших маестро Кофман подарував київським слухачам, яка глибоко шанує творчі і людські якості маестро, присвятила свій кінодебют йому. Не лише ідею, а й фінансування, і втілення проекту здійснила сама. У результаті — безпрецедентний портрет Особистості в інтер’єрі Часу й Однодумців.

17 вересня — відбулася прем’єра фільму у Львові, в рамках Книжкового форуму, за підтримки видавництва «Лаурус», що видає книжки Романа Кофмана, і керівника цього видавництва — Поліни Лаврової.

Залишається лише одне питання. Життя, доля, родинні колізії і зв’язки, багатолика творчість незвичайної особистості Романа Кофмана дає старт не лише численним документалістським починанням, а й повнометражним художнім полотнам. Чи немає бажання у ентузіастів і держави замислитися про це? Майстер тут, із нами!


Автор: Світлана Агрест-Короткова
Диригенти: Роман Кофман
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Газета «День»



Інші:

Правила ринку: агент Линів пояснив, чому диригенти виконують твори російських композиторів
В Мюнхені запрошують на «Страту» та «Дванадцяту ніч»
Національна опера України поставить оперу "Конотопська відьма"
Українська опера Chornobyldorf виборола Премію Королівського філармонічного товариства
А ви знали, що Шевченко міг би стати й відомим музикантом?
Премʼєри в імʼя Перемоги
ЛІТЕРАТУРА З МУЗИКИ, МУЗИКА З ЛІТЕРАТУРИ
«Незламні»: музичне послання українців у другу річницю початку повномасштабної війни
«Десять років чекаємо на перемогу»: історія оркестру, який двічі з дому вигнала війна
Найкращий концерт Кіровоградської філармонії - попереду. Він буде присвячений Дню перемоги!
Музичні інструменти змінили на автомати: історії артистів театру Одеси
Оновлений репертуар, літній фестиваль та інтерактивна "Ластівка Щедрика": майбутнє Івано-Франківської філармонії в баченні Володимира Рудницького
Змінив пуанти на армійські берці: згадаймо артиста балету Ростислава Янчишена
"Музичні вечори у будинку родини Мейтусів"
«Для мене дім – там, де серце» – Віктор Рекало, автор музики до балету про вимушену міграцію «Дім»
Як розтопити «Крижане серце»?
В Одеській опері відновили незвичайну виставу
Хмельницький фаховий музичний коледж ім. В.І.Заремби: 65 років від дня заснування
До дня Соборності: в Національній опері представлять всеукраїнський музичний проєкт
Як доктор мистецтвознавства став... диригентом
Досліджуємо славні сторінки бандурного мистецтва
На Волині в Горохові привітали з 80-річчям відомого композитора
Роман Орленко-Прокопович - ім’я між забуттям і легендами
“Пісні для України” з Лондона
“54 хвилини до Різдва”
Диск "Зимовий шепіт" від піаністки Віоліни Петриченко
Українські переклади лібрето світових опер в Україні
Військовий зі Львова випустив альбом фортепіанної музики, яку створив на передовій
Раду Поклітару - герой книжки
Сенсаційні знахідки та версії Трипільської культури - “ світової колиски”
У Львівській філармонії визначили переможців Конкурсу молодих вокалістів імені Сліпака
Концерт-реконструкція «Гай, Рожество!»
Сторіччя Балетної трупи Одеської опери
Харизматичний диригент українського походження, який втілив "американську мрію": хто такий маестро Леонард Бернстайн
"Вистави ще немає, але є кредит довіри": продюсерка Opera aperta про співпрацю з міжнародним фестивалем O.Festival
В Ужгороді відкрили мініскульптуру на честь графа Нандора Плотені
Понад 200 народних пісень: де шукають і кому співають солістки ансамблю "Антонівчанка" з Прилуччини
8 неочікуваних речей, що носять ім’я Шопена
Фридерик Шопен та Микола Лисенко: точки перетину
Згадуємо Миколу Колессу
      © 2008-2024 Music-review Ukraine