Новий погляд на «Травіату» | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Новий погляд на «Травіату»
Поліщук Тетяна
Новий погляд на «Травіату»
До 20-річчя створення Академічного театру «Київ Модерн-балет» митці готують гранд-прем’єру

29 вересня, понеділок
Поширити у Facebook

Днями для представників ЗМІ творча команда «Київ Модерн-балету» представила художню концепцію постановки Раду Поклітару та вперше продемонструвала офіційний тизер майбутньої прем’єри.

Покази балету «Травіата» на музику Джузеппе Верді для глядачів відбудуться 16 та 17 жовтня на сцені МЦКМ. Проєкт створено за підтримки Українського культурного фонду та бюджету міста Києва в рамках програми поворотної фінансової допомоги закладам культури.

Постановники балету «Травіата»: Раду Поклітару – головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет», заслужений діяч мистецтв України – лібрето, хореографія, постановка; Ольга Нікітіна – авторка відеопроєкції; Дмитро Курята – художник костюмів.

«Травіата» у постановці Раду Поклітару – це хореографічна драма про кохання й нищівну силу самозречення, у якій ніжність і пристрасть зіштовхуються з осудом суспільства, а самопожертва стає знаком вічної відданості…

«Всі сюжети діляться на балетні й не балетні»

– Цьогоріч нашому театру виповнюється 20 років, – нагадав Раду Поклітару, головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет». – Знаєте, коли створювався колектив я навіть не замислювався, що він доживе до таких зрілих років… Думаючи, що би поставити до 20-річчя, мені видалося цілком логічним додати «арку» від першої вистави театру (балету «Кармен. TV», якому цього року – вже 20!). Він став нашою першою «ластівкою», а цьогорічна новинка репертуару – «Травіата». Вони чимось схожі й водночас абсолютно різні. Тому виникла ось така «велика арка» між двома великими операми у балетній версії з різницею у 20 років!

Чому «Травіата»? Мабуть, тому, що це один із найвиконуваніших у світі творів на музику Джузеппе Верді, яка вражає. Я з балетної родини, виріс практично за лаштунками театру (батьки Раду Поклітару були солістами балету Молдавського академічного театру опери та балету. – Т. П.) і чарівні звуки опери «Травіата» ще з дитинства підкорили моє серце…

Пройшов час. Я трохи подорослішав і подумав, що пора мені «віддати борг» «Травіаті» й Джузеппе Верді. І, звичайно, насамперед це омаж (у мистецтві – жест поваги. – Т. П.) великій опері, великій музиці.

Знаєте, для мене всі сюжети діляться на балетні й не балетні. Наприклад, «Ромео і Джульєтта» Шекспіра. Історія чудово «перекладається» мовою танцю, бо твір дуже емоційний, він – про велике кохання… Я вважаю, що з багатьох опер світової класики саме «Кармен» Жоржа Бізе й «Травіата» Джузеппе Верді – це дуже яскраві історії, які можна цікаво розповісти мовою балету.

Мій балет – не калька сюжету опери «Травіата». Тому я дозволив собі трохи змінити лібрето. Що саме змінено – глядачі дізнаються, коли побачать постановку. Зараз публіка йде до театру, аби подивитися на виставу, створену через призму особистості її авторів (режисера, хореографа, сценографа, виконавців – артистів). У нас буде балет «Травіата» від Раду Поклітару, але головний посил твору Верді збережеться. Це історія про кохання та самопожертву…

Балет «Травіата» сценографічно відмінний від «Кармен.TV». Два десятки років тому наш театр тільки робив перші творчі кроки й тоді постановка була дуже простою, більш-менш традиційною, а зараз у виставі використовуються новітні технології (Ольга Нікітіна – авторка відеопроєкції). Ми з Ольгою вже не вперше разом працюємо, і це завжди цікаві пошуки та знахідки (зокрема, вона робила сценографію до балетів «Маленький принц», «Вій», «Пікова дама», «На прекрасному блакитному Дунаї»). Щоразу пані Ольга придумує дещо нове, і в «Травіаті» теж будуть оригінальні сценічні новації, інтерактив і дійство відбуватиметься у реальному часі.

У постановці постане кілька образів: світ великосвітського суспільства – холодний, не щирий, світ кохання Віолетти й Альфреда і внутрішній світ персонажів балету. Відеоефект локалізуватиметься і перетворюватиметься з об’ємного (на всю декорацію) на більш локальний, який змінюється згідно з рухам артистів на сцені…

Колір, як символ

Художник костюмів Академічного театру «Київ Модерн-балет» Дмитро Курята розповів, що йому цікаво працювати над новим балетом і саме зараз ще продовжуються примірювання нових костюмів артистів.

Найемоційнішою складовою в костюмі є колір, тому символіка кольору потужно допрацьована.

«Це – стриманий колорит, тут не буде “буйства кольорів”, як у постановці “На прекрасному блакитному Дунаї”. Уcе виглядатиме дуже дозовано. Але кожен колір, який з’явиться на сцені, має багато символів, – сказав Дмитро Курята. – Зверніть увагу на червону сукню головної героїні, яку глядачі можуть побачити в офіційному тизері».

Митець пояснив, що навіть у рамках одного кольору його палітра дає можливість передати глядачеві різний емоційний стан фактично на інтуїтивному рівні. «Коли ми бачимо, то навіть не аналізуємо, що конкретно спостерігаємо, але емоції це викликає. Тому кольори, які з’являтимуться у виставі, – абсолютно символічні», – додав він.

Музична частина вистави – це мікс записів з опери «Травіата». Нині репетирують два склади виконавців, які представлять різні історії…

Прем’єрні покази відбудуться 16 і 17 жовтня на сцені МЦКМ («Жовтневий палац»).







Автор: Тетяна Поліщук
Фото: М. БРИКИМОВА
Діячі мистецтв: Тетяна Поліщук
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
Балет «Соляріс» - кіноверсія
Ave Maria голосом "Золотої флейти України": у Луцьку відкрили VII фестиваль органної музики Luchesk Organum
10 концертів за п'ять днів: хор "Гомін" розпочав серію виступів у Львівській опері
«Земля», як …зброя
«Драконячі пісні» прикрасили програму SUMMER OPERA FEST
«КИЇВСЬКІ СОЛІСТИ»: БЛИСКУЧЕ ЗАКРИТТЯ СЕЗОНУ
Оркестр львівської філармонії завершив сезон та анонсував новий напрямок роботи
«Я люблю тебе/ Je t’aime»
Національна оперета об’єднує, надихає і дає надію
Дякуємо кожному, хто створив «Енеїду»
У Харківському оперному - прем'єра "Енеїди"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
80.jpg