Тріумф львівського колективу на столичній сцені | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
Пилатюк Назар
Львівський камерний оркестр
Пилатюк Ігор Михайлович
Кияновська Любов Олександрівна
Камінський Віктор
Тріумф львівського колективу на столичній сцені
У Києві в рамках цьогорічного Київ Музик Фесту вистувиа Львівський камерний оркестр «Академія»
9 листопада 2011, середа
Поширити у Facebook

Диригент Ігор ПилатюкВ рамках цьогорічного «Київ-Музик-Фесту» відбулось багато вельми цікавих і оригінальних за задумом мистецьких акцій, котрі відкрили українському слухачеві нові виміри сучасної музичної культури.

Але навіть у цьому насиченому духовно-інформативному полі концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка, без перебільшення і місцевого сентименту, виявився одним з вершинних у всьому фестивалі.

Програма концерту була укладена за типовим принципом репертуарної політики оркестру «Академія», який авторка цих рядків свого часу окреслила знаменитим афоризмом Дж. Пуччіні: «Вразити, зворушити і змусити лити сльози».

Адже в ряду вельми розмаїтих і контрастних опусів, котрі щоразу виносяться на сцену керівниками оркестру – Мирославом Скориком і Артуром Микиткою, юними оркестрантами, студентами Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка, ніколи не бракує ані інноваційних за композиторською технікою творів, ані романтичної чутливості, ані блискучої віртуозності, ані захоплюючої розважальності, так що слухачі виходять з кожного концерту і духовно збагачені, і емоційно піднесені, і звільнені від буденних стресів та напруги.

Концерт львівського камерного оркестру «Академія» під орудою Ігоря Пилатюка

Саме так і була побудована програма 27 вересня на сцені Національної філармонії в Києві. Спочатку була представлена доволі широка панорама сучасної української музики, котра представила твори, не стільки суто експериментального спрямування, скільки природні для національної ментальності у єдності «лірично-суб’єктивного – сповненого ритмом сучасного світовідчуття».

Звучить вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон»Динамічна та іскриста сюїта з балету «Даніела» М. Чемберджі змінилась складним технічно, сповненим віртуозними прийомами солюючого фаготу (соліст – Володимир Старко), а водночас напруженим, майже експресіоністичним світоглядом Концерту для фаготу з оркестром Левка Колодуба; вокальний диптих Віктора Камінського на слова Лідії Мельник «З Жюлі д’Аспермон» для меццо-сопрано (солістка Марфа Шумкова, світова прем’єра твору) виявився яскравим контрастом до «Японської сюїти» Ростислава Демчишина для кларнета з оркестром (соліст – Максим Барабах), твору, витриманого в доволі традиційній стилістиці, емоційно відкритого, барвистого, ефектного.

Після цієї насиченої різними смисловими відтінками картини сучасної української музики слухачам була запропонована потужна «антистресова» частина програми: цикл «Чотири пори року» Астора П’яццоли та «Поема» і «Карпатська рапсодія» Мирослава Скорика. В циклі П’яццоли солістом виступив Назар Пилатюк, як і в «Поемі» Скорика. В останньому творі до нього приєднався Василь Заціха.

Грає Назарій ПилатюкІ П’яццола, і Скорик володіють геніальною спільною рисою: вільно спілкуватись з минулими епохами, з оточуючим звуковим середовищем, водночас виявляючи свою неповторну індивідуальність.

Так і в циклі «Пори року» П’яццола відверто вдається до стилізації славетних концертів А. Вівальді, зграбно укладаючи бароковий тематизм в чуттєву оболонку танго; а Скорик у «Поемі» і «Рапсодії» дивовижно перевтілює характерний карпатський фольклор в сучасні інтонаційні моделі.

Ці твори не лише за своїм духом найбільш відповідні природі і довготривалому «іміджу» львівського оркестру, але й виглядали ще ефектніше завдяки прекрасним солістам.

Молодий скрипаль, лауреат багатьох міжнародних конкурсів Назар Пилатюк сформував в останні роки свій власний, дуже цікавий стиль інтерпретації, що виділяє його індивідуальність на тлі багатьох талановитих музикантів.

Диригент Ігор Пилатюк і кларнетист Максим Барабах Фаготист Володимир Старко дякує музикантам оркестру «Академія»

Риторична промовистість кожної інтонації, при тім артистичність постави з добре продуманими зовнішніми елементами, вміння перетворити виконання кожного твору у виразне музично-драматичне дійство – ось прикмети «образу виконавця», що його створив Н. Пилатюк. Його достойним партнером у «Карпатській рапсодії» виступив Василь Заціха.

Отож, концерт камерного оркестру «Академія» став тріумфом колективу в столиці, своєрідною «післяювілейною» каденцією, що завершила ювілейний цикл концертів до 50-річчя утворення колективу.

Спеціально для Music-review Ukraine
Доктор мистецтвознавства Любов Кияновська


Автор: Любов Кияновська
Фото: Роман Ратушний
Колективи: Львівський камерний оркестр "Академія"
Виконавці: Назар Пилатюк
Диригенти: Ігор Пилатюк
Композитори:Віктор Камінський
Музикознавці: Любов Кияновська
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний фестиваль "Київ Музик Фест"
Джерело: Журнал "Музика"



Інші:

125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110711_005.jpg