Класика Nova | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Класика Nova
Божик Олександр
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Кофман Роман Ісаакович
Класика Nova
У столиці України триває «Тиждень високої класики з Романом Кофманом»
24 червня 2011, п'ятниця
Поширити у Facebook

23 червня біля галереї «Лавра» зібралося чимало люду, переважно молоді – в межах «Тижня високої класики з Романом Кофманом», що проходить у цих стінах, мав грати легендарний російський віолончеліст Олександр Князєв. Також зацікавлювали зазначені у афіші виступи молодої німецької скрипальки Аліни Погосткіної та піаніста з Кореї Джінсанг Лі.

Сценічним партнером солістів був симфонічний оркестр Львівської філармонії під орудою, вже традиційно, Романа Кофмана.

Роман Кофман та піаніст Джінсанг Лі у колі музикантів сімфонічного оркестру Львівської філармонії


Програму мистецького вечора розпочав Перший фортепіанний концерт Йоганесса Брамса. Час від часу сумісне звучання соліста з оркестром просто спантеличувало: вочевидь, через невдалу акустику, виходило, що там, де треба було ледь відтінити соліста, оркестр чомусь випинався, де ж впевнено підтримати – пропадав.

Грає Джінсанг Лі (фортепіано, Корея)Темброво-розмито звучали моменти вступу соліста на фоні оркестру, стійкого тембрового і динамічного балансу не вистачало окремо в звучанні рояля – витончене фразування, «різнобарвне» піаніссімо, старанно створюване піаністом, буквально, губилися в просторі. До того ж, оркестранти відверто і досить часто «брали» фальшиві ноти. Так, у відповідь точним стрімким пасажам і неначе бурштиновим переливам Джінсанга Лі раптом звучало «кіксове» від початку до кінця арпеджіо валторни.

Найкраще об’єднати свої зусилля музикантам вдалося в повнозвучних кульмінаціях – через потужний темперамент і неабияку впевненість соліста. Між іншим, очевидно, звучання на сцені вкрай відрізняється від того, що чули слухачі у залі, адже Джінсанг Лі, попри деякі недоліки, був дуже задоволений і звучанням інструменту, і співпрацею з оркестром.

Грає Борис Адріанов (Росія)Продовжив концерт – у другому відділі – Переможець VI Міжнародного конкурсу М. Ростроповича в Парижі, І Міжнародного конкурсу ім. Ісанг Юна (Корея, 2003) віолончеліст Борис Адріанов. Йому довелося замінити Олександра Князєва, котрий не очікувано захворів, тож не зміг взяти участь у фестивалі.

Відсутність Князєва вельми розчарувала публіку, більшість з якої завітали на концерт саме для того, щоб послухати цього музиканта, який славиться неабиякою харизмою і підкреслено індивідуальним прочитанням граної музики. Проте, Борису Адріанову – не менш відомому російському віолончелісту свого – порівняно молодшого – покоління вдалося виправити ситуацію на краще. Жвавий та палкий за вдачею, з бездоганною технікою він виконав «Варіації на тему Рококо» П. Чайковського: по їх закінченню, музична молодь з гучними оваціями, буквально, попідскакувала з місць.

Грає Аліна ПогосткінаПродовжила концерт переможниця Міжнародного конкурсу ім. Сібеліуса Аліна Погосткіна, виконавши прокоф’євський Концерт для скрипки з оркестром № 1. Солістка займала на сцені, справді, провідне місце – через свій темперамент і свідому виконавську стратегію диригента, коли оркестр «тримав пульс» і виключно підтримував, а не змагався з нею.

Скрипалька ж уповні мірі використала цей шанс, запевняючи цікавою і неймовірно чуттєвою грою слухати звучання її інструменту. Щоправда, особливо порівняно з виконанням цього ж Концерту американським скрипалем Джозефом Ліном в межах нещодавньої «Київської весни» – натхненно-політна, «графічна» казковість Прокоф’єва була прочитана нею скоріше в манері епічних масляних картин Римського-Корсакова.

В цілому ж виступ Аліни Погосткіної, поряд з двома іншими молодими солістами, які грали того вечора, утворили потужну творчу течію, що визначила зміст концерту. Вочевидь, цієї його «молодіжної спрямованості», власне, і прагнув головний ідеолог «Високої класики» – Роман Кофман. Хоча подібна атмосфера творчої свіжості, утворення чогось нового вирізняє кофманський «Тиждень» взагалі. Можливо, цей фестиваль – втілена частка того нового справжнього, «у плоті та гідності» життя, про яке згадує Маестро в передмові своєї виданої до ювілею книги..
«Тиждень високої класики з Романом Кофманом»


До речі, по закінченню концерту Роман Ісакович сказав, що всі учасники, які вже виступили, виявили бажання взяти участь у наступному «Тижні високої класики», якщо він відбудеться.


Автор: Ганна Волчок
Фото: Тетяна Платонова
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Олександр Божик
Диригенти: Роман Кофман
Концертний зал: Київська міська галерея мистецтв "Лавра"
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Тиждень високої класики з Романом Кофманом"





Інші:

На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110623_076.jpg