Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" відбулася у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Міжнародна науково-практична конференція:
Дика Ніна Орестівна
Пилатюк Ігор Михайлович
Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" відбулася у Львові
16 грудня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

9 грудня 2016 року у Львівській національній музичній академії імені М. В. Лисенка відбулась Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО_ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" за участю знаних і молодих науковців.

Урочисту частину наукового мистецького форуму відкрив ректор Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, професор, член-кореспондент НАМ України, народний артист України, кандидат мистецтвознавства Ігор Пилатюк. Він щиро подякував організаторам наукового форуму, а також підкреслив значущу роль та велику працю і досягнення кафедри камерного ансамблю і квартету ЛНМА.

В Пленарному засіданні були представлені доповіді:
"УКРАЇНСЬКИЙ КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ"
Ігоря Пилатюка - народного артиста України, члена-кореспондента Академії Мистецтв України, кандидата мистецтвознавства, професора, ректора ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"КАМЕРНО –ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ У НАУКОВОМУ ВИМІРІ"
Ніни Дикої - кандидата мистецтвознавства, доцента кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"КАФЕДРА КАМЕРНОГО АНСАМБЛЮ ТА КВАРТЕТУ В ЧАСІ СЬОГОДЕННЯ"
Артура Микитки - народного артиста України, професора, завідувача кафедри камерного ансамблю та квартету ЛНМА імені М.В. Лисенка (Львів, Україна);

"Теорія ансамблю в системі сучасної музикології та гуманітаристики: перспективні напрямки розвитку"
Ірини ПОЛЬСЬКОЇ - доктора мистецтвознавства, професора Харківської державної академії культури (Харків, Україна);

"Поняття виконавського інструментально-ансамблевого хронотопу: до питань професійної термінології"
Людмили ПОВЗУН, кандидата мистецтвознавства, професора, завідувачки кафедри камерного ансамблю та квартету Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової (Одеса, Україна);

"Образи архітектурних просторів для камерних ансамблів у творах європейських художників ХVІ – поч. ХХ ст."
Орести РЕМЕШИЛО-РИБЧИНСЬКОЇ - доцента, архітектора, кандидата філософських наук, доцента кафедри
ДОА Інституту архітектури НУ ”Львівська політехніка” (Львів, Україна);

"Стиль Ігора Соневицького в жанрі камерно-інструментальному ансамблю"
Стефанії ПАВЛИШИН - доктора мистецтвознавства, професора Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка (Львів, Україна);

"З першого кола: новознайдений Струнний квартет Л. Ревуцького (1920 р.)"
Валентини КУЗИК - кандидата мистецтвознавства, доктора філософії
(з мистецтва), лауреата Премії ім. М. Лисенка, старшого наукового співробітника Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського НАН України, член НСКУ (Київ, Україна)

"Фотомистецтво і музика: психологія взаємовідносин різних видів мистецтва"
Василя ПИЛИП’ЮКА - Заслуженого діяча України, професор кафедри менеджменту мистецтва, Львівської Національної академії мистецтв, Лауреат Національної премії України імені Т. Шевченка (Львів, Україна) МИСТЕЦЬКИЙ ПРОЕКТ Василя ПИЛИП’ЮКА: «БОГОМ ДАРОВАНІ ЗУСТРІЧІ».

Конференція започаткована кафедрою камерного ансамблю і квартету Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка (зав. кафедрии - професор, нар.арт.України Артур Микитка) і проводиться вже вчетверте. Цьогорічна ж конференція - приурочена 165-им роковинам ЛНМА імені М. В. Лисенка. Науковий захід об'єднав близько 60 науковців з різних міст України, зокрема - Києва, Львова, Харкова, Одеси, Вінниці, Дрогобича, Жешува (Польща) і молодих науковців з Китаю.

Особливий інтерес у Пленарному засіданні викликали доповіді-презентації: Василя Пилип'юка - світлини із нового фотоальбому "ДОЛЕЮ ДАРОВАНІ ЗУСТРІЧІ"; доцента, архітектора, кандидата філосовських наук, доцента кафедри ДОА Інституту архітектури НУ “Львівська Політехніка - п. Орести Ремешило-Рибчинської; завідувача музичної редакцією Львівського телебачення, редактора відділу архіву - п. Любові Козак (Львів, Україна).

Опісля Пленарного засідання конференції розпочалася робота по секціях, які працювали під рубриками: "ВИКОНАВСТВО ТА ПЕДАГОГІКА”, “ЖАНРОВО-СТИЛЬОВА СПЕЦИФІКА”, “ТВОРЧІ ПОРТРЕТИ В ІСТОРИЧНОМУ ПРОСТОРІ”; "КУЛЬТОРОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ” .

З конференції особливий інтерес викликала збірка тез: “КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЇ та СУЧАСНИЙ ВИМІР”, куди увійшли доповіді-тези 50-ти науковців-камералістів.

Особливу нішу в роботі міжнародної науково-практичної конференції посіли доповіді архітекторів: Орести РЕМЕШИЛО-РИБЧИНСЬКОЇ. “Образи архітектурних просторів для камерних ансамблів у творах європейських художників ХVІ – поч. ХХ ст.” та Олександри ДИДИ.“Архітектура і музика як дві нероздільні складові формування життєвого простору”.

КОНЦЕРТ КАМЕРНОЇ МУЗИКИ "НА ПЕРЕХРЕСТІ СТОЛІТЬ" відбувся в Малому залі ЛНМА імені М. В. Лисенка. У виконанні студентів кафедри камерного ансамблю і квартету класу викл. проф. А. Микитки, Ю. Соколовського, доцентів: В. Андрієвської, Т. Слюсар, О. Пилатюк, ст.викл.М.Карапінки прозвучали камерно-інструментальні твори: Л. Ревуцького, В. Сільвестрова, Ч. Айвза, Р. Кларка, П. Васкса, Г. Бацевич.

Підсумовуючи, необхідно відзначити величезну працю професорсько-викладацького складу кафедри камерного ансамблю і квартету (зав. кафедрою - Народний артист України, професор п. Артур Микитка) та щиро подякувати за вагомий внесок і високопрофесійну підготовку студентів кафедри.

Окрему подяку складаємо модератору четвертої Міжнародної науково-практичної конференції "Камерно-інструментальний ансамбль: традиції та сучасний вимір", доценту, кандидату мистецтвознавства - п. Ніні ДИКІЙ, адже впродовж роботи наукового мистецького форуму панувала неймовірна тепла атмосфера, подивляла прекрасна організація, детальний підбір нею кожної з наукових доповідей, а також наукове редагування збірки "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЇ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР" [Текст]: матеріали [тези] міжнародної науково-практичної конференції., 9 грудня 2016 р. / ЛНМА імені М. В. Лисенка;[редкол.: І. Пилатюк - голов. ред., Н. Дика - відп. наук. ред.]. - Львів, -2016. - 128с.

Отже, дуже сподіваюсь, що саме такі потрібні і цікаві заходи будуть проходити щораз, адже вони є не лише пізнавальними, а й корисними для молодих музикантів - науковців, виконавців, педагогів, студентів, які мають унікальну можливість спілкуватися, вступати в дискусії, дізнатися про цікаві сторінки історії світової і української камералістики, дізнаватися про нові, а той призабуті імена музикантів-камералістів, композиторів, які творили в жанрі камерного ансамблю, а також приймати участь не лише в роботі конференції, а й у музичних імпрезах кафедри камерного ансамблю і квартету Львівської національної музичної академії імені М. Лисенка.

Міжнародна науково-практична конференція: "КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНИЙ АНСАМБЛЬ: ТРАДИЦІЯ ТА СУЧАСНИЙ ВИМІР"



Автор: Анна Школьнікова
Музикознавці: Ніна Дика, Ігор Пилатюк
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Джерело: За матеріалами прес-релізу



Інші:

Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
      © 2008-2025 Music-review Ukraine