Вечір високої класики у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Вечір високої класики у Львові
Бєлов Андрій
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Ступель Ілля
Вечір високої класики у Львові
21 березня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Твори Петра Чайковського і Людвіга ван Бетховена прозвучать у Львівській філармонії у п’ятницю, 21 березня, о 19:00.

Це чи не найвпізнаваніші композитори у світовій музичній культурі, чия музика надихає знову і знову повертатися до її прекрасних звуків.

Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії під батутою головного диригента Іллі Ступеля виконає увертюру «Леонора» № 3 та Симфонію № 4 Людвіга ван Бетховена. А скрипаль Андрій Бєлов у супроводі оркестру виконає Скрипковий концерт Петра Чайковського.

Леонора № 3 op. 72 — це увертюра для надзвичайно складної за своєю концепцією і музичною структурою опери «Фіделіо», написана Бетховеном у 1805 р. Вона повністю відрізняється від традиційних симфонічних форм, характерних для того періоду. Саме тому увертюра спочатку була неприхильно сприйнята музичною громадськістю. Вона має велику музично-драматичну виразність, її можна розглядати як справжню симфонічну поему. З усіх увертюр Бетховена ця була сприйнята сучасниками, мабуть, із найбільшим скептицизмом. Довший час вона не публікувалась і побачила світ лише у 1832 р.

Концерт для скрипки з оркестром ре мажор op. 35 Петра Чайковського – один з вершинних зразків цього жанру. Як і багато шедеврів, цей твір був не відразу сприйнятий сучасниками, і спершу виконавці остерігались цього концерту через його вимогливість до соліста і новації, які Чайковський втілив у цьому творі. «Дбайливо уникає рутини, шукає нових форм, і більше дбає про музичну красу, ніж про усталені традиції» – так Чайковський охарактеризував твір Едуарда Лало, який став для нього інспірацією до написання Скрипкового концерту. Саме ці риси характеризують і шедевр Чайковського.

У цьому творі Чайковський підкоряє форму і композиційну ідею твору тим образам, які він хоче виразити. Драматургічно насичена віртуозна партія соліста є рушієм розвитку і квінтесенцією «прямої мови» композитора.

Якщо перша частина концерту, Allegro moderato, сповнена рішучої дієвості і віртуозності, то друга частина, Canzonetta, є справжньою оазою гармонії і лірики, в якій партія соліста підноситься понад земні і матеріальні блага, і повністю занурюється в світ духовного пошуку світла.

У третій частині концерту, яка в цьому творі пов'язана із другою (між ними немає паузи) Чайковський зміщує акцент зі суб'єктивного, персоналізованого у бік загальнолюдського. Так, частина містить багато фольклорних ремінісценцій, «народних» образів, і є своєрідною маніфестацією життя.

Симфонія № 4 Людвіга ван Бетховена сі-бемоль мажор, op. 60 , була написана у Відні в 1806 р. Вона сповнена світла і оптимістичних тонів. Гектор Берліоз під враженням від симфонії вимовив, що її другу частину написала не людина, а сам Архангел Михаїл. У творі переважає стилістика класицизму, і порівняно з пізнішими симфоніями вона є не настільки «вогненно-конфліктною», натомість їй притаманна збалансованість і ясність.


Автор: Ольга Максим’як
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Андрій Бєлов
Диригенти: Ілля Ступель
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Великий зал Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка
Джерело: Львівська філармонія



Інші:

КНИЖКОВИЙ ФЕСТИВАЛЬ «ФУНДАМЕНТ: ІСТОРІЇ ПРО КУЛЬТУРУ»
У Хмельницькому відкрилась масштабна виставка «Слава Героям! Хмельниччина»
Презентовано трейлер документального фільму «ЛІНІЯ ВОГНЮ»
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Продовжується прийом творів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026 року
У Чернігові пройде перший Всеукраїнський музичний фестиваль «BRAMA CLASSIC»
Про що мовчать "Співаючі": Львівська опера відзначає 125-ліття виставкою Сергія Савченка
Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101003_205.jpg