Вечір високої класики у Львові | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Вечір високої класики у Львові
Бєлов Андрій
Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Ступель Ілля
Вечір високої класики у Львові
21 березня 2014, п'ятниця
Поширити у Facebook

Твори Петра Чайковського і Людвіга ван Бетховена прозвучать у Львівській філармонії у п’ятницю, 21 березня, о 19:00.

Це чи не найвпізнаваніші композитори у світовій музичній культурі, чия музика надихає знову і знову повертатися до її прекрасних звуків.

Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії під батутою головного диригента Іллі Ступеля виконає увертюру «Леонора» № 3 та Симфонію № 4 Людвіга ван Бетховена. А скрипаль Андрій Бєлов у супроводі оркестру виконає Скрипковий концерт Петра Чайковського.

Леонора № 3 op. 72 — це увертюра для надзвичайно складної за своєю концепцією і музичною структурою опери «Фіделіо», написана Бетховеном у 1805 р. Вона повністю відрізняється від традиційних симфонічних форм, характерних для того періоду. Саме тому увертюра спочатку була неприхильно сприйнята музичною громадськістю. Вона має велику музично-драматичну виразність, її можна розглядати як справжню симфонічну поему. З усіх увертюр Бетховена ця була сприйнята сучасниками, мабуть, із найбільшим скептицизмом. Довший час вона не публікувалась і побачила світ лише у 1832 р.

Концерт для скрипки з оркестром ре мажор op. 35 Петра Чайковського – один з вершинних зразків цього жанру. Як і багато шедеврів, цей твір був не відразу сприйнятий сучасниками, і спершу виконавці остерігались цього концерту через його вимогливість до соліста і новації, які Чайковський втілив у цьому творі. «Дбайливо уникає рутини, шукає нових форм, і більше дбає про музичну красу, ніж про усталені традиції» – так Чайковський охарактеризував твір Едуарда Лало, який став для нього інспірацією до написання Скрипкового концерту. Саме ці риси характеризують і шедевр Чайковського.

У цьому творі Чайковський підкоряє форму і композиційну ідею твору тим образам, які він хоче виразити. Драматургічно насичена віртуозна партія соліста є рушієм розвитку і квінтесенцією «прямої мови» композитора.

Якщо перша частина концерту, Allegro moderato, сповнена рішучої дієвості і віртуозності, то друга частина, Canzonetta, є справжньою оазою гармонії і лірики, в якій партія соліста підноситься понад земні і матеріальні блага, і повністю занурюється в світ духовного пошуку світла.

У третій частині концерту, яка в цьому творі пов'язана із другою (між ними немає паузи) Чайковський зміщує акцент зі суб'єктивного, персоналізованого у бік загальнолюдського. Так, частина містить багато фольклорних ремінісценцій, «народних» образів, і є своєрідною маніфестацією життя.

Симфонія № 4 Людвіга ван Бетховена сі-бемоль мажор, op. 60 , була написана у Відні в 1806 р. Вона сповнена світла і оптимістичних тонів. Гектор Берліоз під враженням від симфонії вимовив, що її другу частину написала не людина, а сам Архангел Михаїл. У творі переважає стилістика класицизму, і порівняно з пізнішими симфоніями вона є не настільки «вогненно-конфліктною», натомість їй притаманна збалансованість і ясність.


Автор: Ольга Максим’як
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії
Виконавці: Андрій Бєлов
Диригенти: Ілля Ступель
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Концертний зал: Великий зал Львівської національної музичної академії ім. М. В. Лисенка
Джерело: Львівська філармонія



Інші:

Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
В Одеській національній музичній академії імені А. В. Нежданової урочисто відкрили Міжнародний фестиваль-конференцію «Захід – Схід: культура і мистецтво»
«Біла ворона» повернулася
В Національній опереті України покажуть виставу як сучасну рефлексію на виклики воєнного часу
В Румунії скасували виступ російської співачки Нетребко 
Дивом лишилася жива
Пісня об’єднує покоління: ювілейний концерт хору Григорія Верьовки в Києві
Презентація повної версії рок-опери «Міф про козака Василя Сліпака»: історія, яку ми створили разом
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
101003_205.jpg